JAW-REMO
Autoryzowany Dealer Peugeot
206-206

Modułowa koncepcja

Styl & Sylwetka

Dynamika, ergonomiczna i modułowa koncepcja oraz zalety praktyczne stanowią z pewnością bardzo ważne argumenty przy wyborze samochodu, lecz kluczową rolę odgrywa zawsze pierwsze wrażenie wywołane wyglądem samochodu. Firma Peugeot stworzyła samochód z charakterem, wobec którego nie można pozostać obojętnym. Czy model 206 jest piękny? Ocena należy do każdego z nas.

Własny styl
Peugeot 206 wyróżnia się opływowym kształtem, zachowując jednocześnie unikalny charakter. Elementem zapewniającym równowagę całości jest owalna, wysunięta do przodu szyba przednia, w stylu minivanów. Liczne szczegóły przyczyniają się do wrażenia "nowej architektury" pojazdu: kąt nachylenia świateł, pozycja tylnego reflektora przeciwmgielnego w centralnym punkcie tylnego pasa nadwozia, wyrafinowana linia górnego fragmentu części bocznej nadwozia za tylnymi drzwiami w wersji trzydrzwiowej oraz kształt tylnych drzwi w wersji pięciodrzwiowej.

Duży czy mały?
Peugeot 206, którego długość wynosi 3,835 metra tworzy kategorię dużych "małych aut". Dzięki rozstawowi kół przednich wynoszącemu aż 1,437 m i kół tylnych 1,428 m, samochód jest wyjątkowo stabilny. Parametr ten będący gwarancją bezpieczeństwa, wpływa jednocześnie na sposób postrzegania linii auta: kociej zwinności towarzyszy miękka łagodność, a wyrazisty, napięty zarys nadwozia wywołuje uczucie pewności i kontroli sytuacji.

Styl wnętrza
Wnętrze Peugeota 206 jest owocem długich badań naukowych przeprowadzonych przez projektantów. Dewiza: zbliżyć się do człowieka poprzez piękne kształty, rozkosz połączona z hojnością. Linie otwierają się do wewnątrz sprawiając wrażenie wyjątkowej przestrzenności samochodu. Jakość wykończenia, wyciszone wnętrze, zapewniające spokój - dają poczucie komfortu.

Funkcjonalność i ergonomiczność
Model 206 został zaprojektowany z myślą o każdym użytkowniku. Szczególną uwagę zwrócono na wysoką funkcjonalność zastosowanych rozwiązań technicznych. Przykładowo zegar jest umieszczony w górnej części deski rozdzielczej w taki sposób, aby mógł być widoczny z każdego miejsca.
Optymalnie zaprojektowane miejsce kierowcy zapewnia uczucie odprężenia w połączeniu z wrażeniem skuteczności: wygodny fotel, łatwo dostępne i płynnie działające dźwignie sterowania, wszystkie elementy wyposażenia w zasięgu ręki. Wnętrze pojazdu jest pokryte tapicerką starannie dobraną do tonacji lakieru karoserii. Dzięki koncepcji kolorystycznej i zastosowanym materiałom wykończeniowym Peugeot
206 zasługuje zarówno na miano samochodu bezpiecznego, przyjaznego i wzbudzającego zaufanie, jak i samochodu sportowego, o bardzo dynamicznym charakterze.

Koncepcja całościowa
Na ogół przy opracowywaniu koncepcji pojazdu jeden zespół pracuje nad stylem zewnętrznym, a inny przygotowuje projekt wnętrza. W firmie Peugeot ten sam zespół stworzył jednocześnie koncepcję stylu zewnętrznego i wewnętrznego 206.

Komfort & Struktura Modułowa

Dzięki wyjątkowej chęci zaprojektowania samochodu ergonomicznego a zarazem komfortowego 206 stanowi wzór samochodu przyjaznego w codziennej eksploatacji. Solidna, izolowana karoseria zapewnia bardzo dobry komfort akustyczny. Specjalny system obiegu powietrza i filtr przeciwpyłkowy gwarantują doskonałą wymianę powietrza we wnętrzu pojazdu. Model 206 to również płynnie działające układy sterowania umożliwiające łatwą obsługę samochodu.

Pozycja kierowcy i pasażerów.
Model 206 oferuje regulację wysokości kierownicy i fotela kierowcy. Fotele przednie przesuwają się w prowadnicach na długości 22 cm. Wysokie ustawienie tylnej kanapy i bardzo dobra widoczność przyczyniają się do dobrego samopoczucia pasażerów. W wersji trzydrzwiowej dostęp do tylnego siedzenia jest ułatwiony dzięki możliwości trwałego ustawienia pozycji przesuwu przednich foteli.

Wielofunkcyjny fotel przedni.
Równolegle do pozycji 2/3 - 1/3 tylnej kanapy model 206 wprowadza nowe modułowe rozwiązanie przedniego fotela pasażera. Dzięki podwyższonemu siedzeniu został wygospodarowany obszerny schowek pod fotelem. Złożone oparcie może być natomiast wykorzystane jako blat do pisania oraz umożliwia transport długich przedmiotów. Po wyjęciu siedzenia i złożeniu oparcia można przewozić przedmiot o długości nawet 2,5 m. Zaczepy umieszczone na szkielecie przedniego fotela pasażera są przystosowane do szybkiego montażu nowej generacji fotelików dla dzieci ISOFIX bez konieczności używania pasów bezpieczeństwa.

Bagażnik: wyjątkowa użyteczność i przestronność.
Łatwy do załadunku bagażnik o pojemności 245 dm3 jest w całości obity tapicerką i oferuje bardzo dużą powierzchnię podłogi. Niski próg znacznie ułatwia dostęp do wnętrza. Na podłodze i w górnej części siedzenia kanapy przewidziano sześć uchwytów do mocowania ładunków. Istnieje też możliwość pionowego lub poziomego umieszczenia siatki na bagaże. Specjalna obejma służy do transportu butelek lub apteczki. Tylna półka może być zdejmowana i mieści się w bagażniku.

Liczne schowki.
Nareszcie przedni schowek, w którym mieści się coś więcej niż tylko rękawiczki! Jego objętość pozwala na schowanie przedmiotu wielkości pudełka od butów! Pokrywa posiada specjalne zagłębienia na okulary, kubeczek, karty, bilon lub długopisy. Schowki w drzwiach przednich zawierają specjalne miejsce na napój w puszce, można również umieścić drobne przedmioty na desce rozdzielczej.

Wentylacja z kompleksowym systemem wymiany powietrza.
Układ ten skutecznie pełni funkcję wentylacji i ogrzewania. Zawiera system obiegu powietrza z filtrem przeciwpyłkowym i jest też przystosowany do systemu klimatyzacji. Czteropozycyjna dmuchawa osiąga wydajność do 450 m3/h. Wywietrznik odprowadza 60% powietrza z wnętrza pojazdu.

Innowacje

Model 206 wyróżnia się bogactwem rozwiązań w zakresie wyposażenia wpływającego na dobre samopoczucie użytkowników i ich bezpieczeństwo. Proponując nowoczesne elementy spotykane jedynie w samochodach wyższej klasy, Peugeot 206 daje dodatkowe dowody inteligentnej koncepcji oferującej każdemu możliwość indywidualnego wyboru samochodu. Elementy wyposażenia opisane poniżej są dostępne w ofercie standardowej lub opcjonalnie, w zależności od wersji pojazdu.

Radio ze sterowaniem przy kierownicy.
Trzy typy proponowanych radioodbiorników utrzymanych w stylu, 206 (co dodatkowo ogranicza ryzyko kradzieży) są wyposażone w bardzo ergonomiczny system sterowania przy kierownicy, z czteroma funkcjami (radioodtwarzacz kasetowy i radioodtwarzacz CD) lub z sześcioma funkcjami (radioodtwarzacz ze zmieniarką CD umieszczoną w bagażniku).

Inteligentny moduł zarządzający BSI.
Zawiera scentralizowane połączenia obsługujące różne funkcje elektryczne w obrębie całego pojazdu. Jej zalety to prostota montażu, łatwe rozpoznanie i usunięcie awarii, sprawność dzięki zmniejszeniu liczby przewodów.

Automatyczna wycieraczka z detektorem deszczu.
Do pozycji ustawień dźwigni została dodana pozycja pracy "automatycznej". Z chwilą, gdy zaczyna padać nawet bardzo słaby deszcz, wycieraczka włącza się automatycznie z częstotliwością proporcjonalną do natężenia opadów.

Elektroniczny Immobilizer.
Model 206 jest wyposażony w elektroniczny immobilizer z transponderem. Urządzenie to zwiększa zabezpieczenie pojazdu przed kradzieżą (do każdego immobilizera przypisany jest jeden unikalny kod).

Centralny zamek z pilotem.
Pilot wysokiej częstotliwości wbudowany do kluczyków otwiera i zamyka drzwi oraz bagażnik. Centralny zamek należy do standardowego wyposażenia wszystkich wersji 206 z wyjątkiem XR. Urządzenie pracuje pod dowolnym kątem, w promieniu 20 metrów. Zamknięcie i otwarcie drzwi jest sygnalizowane kierunkowskazami (długi sygnał oznacza zamknięcie, a krótkie, powtarzające się sygnały otwarcie).

Klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury.
Niezależnie od systemu ręcznego chłodzenia, model 206 proponuje system automatycznej klimatyzacji, złożony z automatycznej regulacji temperatury i przepływu (dla stałej temperatury), sterowanego rozprowadzania strumienia powietrza wewnątrz pojazdu za pomocą mechanicznych klap, oraz funkcji "sterowanego obiegu" (dla podwyższenia komfortu i przyspieszenia reakcji w przypadku nagłego spadku temperatury).

Dach z panoramiczną szybą.
206 Roland Garros wyposażony jest standardowo w panoramiczny dach. Z zewnątrz "szklany dach" ma wygląd "czarnej" szyby na całej szerokości i na prawie całej długości dachu. Wewnątrz szyba jest półprzezroczysta z zasuwaną elektrycznie żaluzją.

Silniki & Układ Napędowy

Model 206 oferuje cztery silniki benzynowe oraz dwa silniki diesel. W wersji benzynowej są proponowane cztery silniki: 1.1 l (60 KM); 1.4 l (75 KM); 1.6 l (110 KM) oraz 2.0 l o pojemności skokowej wynoszącej 1997 cm3 i maksymalnej mocy 138 KM przy prędkości obrotowej 6000 obrotów/min i maksymalnym momencie powyżej 19,8 KGm przy prędkości obrotowej 4100 obrotów/min i 17 KGm przy prędkości 2000 obrotów/min. Ten silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i 16 zaworami, połączony z mechaniczną skrzynią biegów, o 5 przełożeniach zapewnia modelowi 206 znaczącą poprawę dynamiki pojazdu. W wersji diesel silnik o pojemności skokowej wynoszącej 1868 cm3 i maksymalnej mocy 70 KM, zapewnia przyjemną eksploatację, komfort akustyczny i konkurencyjne zużycie paliwa. Model 206 może też być wyposażony w najnowszy silnik diesel HDi z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Silnik HDi - Nowość!!!
HDi to silnik diesel z wysokociśnieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa, doładowywany i sterowany elektronicznie. W przeciwieństwie do silników z wtryskiem pośrednim, komora wstępna głowicy została usunięta, gdyż zapłon następuje bezpośrednio w cylindrze, w mini-komorze zlokalizowanej w górnej części tłoka. Silnik posiada pompę wysokiego ciśnienia zapewniającą wtrysk paliwa do wspólnego kolektora "common rail" do wartości ciśnienia wynoszącego 1350 barów. Doładowanie jest uzyskiwane za pomocą turbosprężarki. Dwulitrowy silnik osiąga maksymalną moc 90 KM przy prędkości obrotowej 4000 obr/min i maksymalny moment wynoszący 21,8 KGm przy prędkości obrotowej 1750 obr/min. Silnik ma wiele zalet: obok zwiększonej mocy HDi pozwala uzyskać lepszą moc przy rozruchu lub na niskich biegach. Poprawia też komfort jazdy zmniejszając zużycie paliwa (około 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym), gwarantując wysoki komfort dźwiękowy i wibracyjny i proponując silnik spełniający bardzo ostre normy ekologiczne. Ponadto, dzięki technologii "common rail", silnik HDi pracuje znacznie ciszej niż inne silniki diesel z bezpośrednim wtryskiem.

Automatyczna skrzynia biegów Autoactive.
Automatyczna, proaktywna skrzynia biegów oferowana w wersji z silnikiem 1,4 I przystosowana jest do każdego stylu jazdy. Wyposażona jest w 9 automatycznych programów zmiany biegów i w zależności od stylu jazdy umożliwia wymuszoną redukcję w celu osiągnięcia większego przyspieszenia w nagłych przypadkach. Skrzynia posiada też program sportowy z myślą o bardziej dynamicznym stylu jazdy oraz program zimowy zmniejszający ryzyko poślizgu.

Czynne bezpieczeńswo w czasie jazdy

Przyjemność kierowania samochodem jest z pewnością odczuciem subiektywnym (a kierowanie modelem 206 jest bez wątpienia źródłem prawdziwej przyjemności), ale nie należy zapominać, że czynne bezpieczeństwo, którego zasadniczym celem jest zapobieżenie kolizji zależy w znacznej mierze od koncepcji pojazdu. Model 206 wyróżnia się bardzo dużą powierzchnią przedniej szyby (1,20 m2), płynnym i precyzyjnym wspomaganiem układu kierowniczego we wszystkich oferowanych wersjach, znakomitą stabilnością i przyczepnością.

Pojazd "przyklejony do drogi.
Pod tym względem model 206 korzysta z rozwiązań, które Peugeot stosuje zazwyczaj w samochodach wyższych klas. Dzięki bardzo szerokim rozstawom kół samochód jest idealnie osadzony". Układ zawieszenia o dużym ugięciu obejmuje zespół przedni typu pseudo Mc Pherson ze stabilizatorem poprzecznym (z wyjątkiem silnika 1,1). Zawieszenie tylne posiada wahacze wzdłużne. Tuleje wahaczy są ciasno pasowane w celu zmniejszenia wymuszonego skrętu. Amortyzatory z "zaworami o zwiększonym ciśnieniu", według specjalnej technologii Peugeot polegającej na utrzymywaniu zwiększonego ciśnienia przy użyciu azotu, charakteryzują się większą trwałością.

Układ oświetlenia.
Obok nowatorskiego stylu reflektory w modelu 206 są również nadzwyczaj sprawne i skuteczne. Rozkład funkcji w reflektorze zapewnia lepszą widoczność. Pokrętło na desce rozdzielczej umożliwia regulację wysokości wiązki świetlnej. Światła tylne są opracowane z myślą o jak najlepszej widoczności i bezpieczeństwie (kierunkowskazy widoczne pod kątem 45 stopni). Światło przeciwmgielne umieszczone w centralnej osi pojazdu wyraźnie odróżnia się od świateł stop (i chowa się dzięki dwóm sprężynom w przypadku kolizji przy małej prędkości). Trzecie światło stop jest wbudowane w górnej części tylnej szyby w taki sposób, aby było dobrze widoczne przez innych kierowców.

Wycieraczka automatyczna przedniej szyby.
Wycieraczki szyby przedniej mogą pracować w trzech prędkościach, oraz w trybie pracy przerywanej. Rytm pracy wycieraczek zmienia się automatycznie w zależności od natężenia opadów, wykrywanych detektorem deszczu.

ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.
Czasami sytuacja na drodze wymaga gwałtownego hamowania. W takim przypadku nie można stracić panowania nad pojazdem. Dzięki systemowi ABS podczas hamowania nie dochodzi do blokowania kół zarówno w linii prostej jak i po łuku. Model 206 jest wyposażony w hydrauliczny zespół hamulców z podwójnym układem i wspomaganym podciśnieniem. Ten system umożliwia płynne i skuteczne hamowanie niezależnie od obciążenia pojazdu. Tarcze hamulcowe przednie, pełne lub wentylowane w zależności od wersji, mają średnicę 247 mm. Z tyłu samochód jest wyposażony w hamulce bębnowe o średnicy 180 mm (z wyjątkiem wersji S16 z hamulcami tarczowymi z przodu i z tyłu).

Sterowność.
Ze względu na zwrotność i sterowność model 206 w pełni zasługuje na miano samochodu wielkomiejskiego. Bardzo mata średnica zawracania (9,85 metra między dwoma chodnikami) i wspomaganie układu kierowniczego ułatwiają parkowanie i zawracanie "na raz".

Bezpieczeńswo bierne

Ryzyko wypadku jest w znacznej mierze uzależnione od zastosowanych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa czynnego samochodu. Niezależnie od tego producenci samochodów, a w szczególności Peugeot, przywiązują zasadniczą wagę do biernego bezpieczeństwa w celu zmniejszenia skutków ewentualnej kolizji. Model 206 jest świetnym przykładem wykorzystywania nowoczesnych, innowacyjnych technologii dla obniżenia prawdopodobieństwa wystąpienia zagrożeń. Dzięki czterem poduszkom przednim (w tym 2 bocznym), elementom pochłaniającym energię uderzenia, zbiornikowi paliwa wyposażonemu w zawór zwrotny, pasom bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi, model 206 jest samochodem bezpiecznym. Firma Peugeot nie zapomniała również o dzieciach i zastosowała innowacyjny system mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych we wszystkich wersjach pojazdów gamy 206.

Absorpcja i odporność.
Część przednia jest wykonana z dwóch podłużnic umocowanych do krótkiego zawieszenia bez belki pomiędzy przednimi podłużnicami. Sita odkształcenia każdej z podłużnic zapewnia dobrą równowagę pomiędzy zdolnością absorpcji uderzenia a odpornością na penetrację. Blok ten opiera się na wzmocnionej kabinie wyposażonej w specjalne belki zamontowane w przednich drzwiach w celu ograniczenia penetracji na większej wysokości. Stopień środkowy jest odpowiednio wymierzony w taki sposób by chronić pasażerów.

Ochrona górnych części ciała.
Bardzo sprawna i wydajna poduszka powietrzna kierowcy (45 l) ma wszyte urządzenie napowietrzające, które otwiera się dopiero w momencie optymalnego kontaktu głowy z poduszką. Od strony pasażera poduszka powietrzna tego samego typu ma pojemność wynoszącą 90 I. Jej działanie może zostać czasowo odłączone kluczykiem do stacyjki, co umożliwia przewożenie małego dziecka z przodu w specjalnie przystosowanym foteliku.

Ochrona kończyn dolnych.
Samochód wyposażony jest w piankowe absorbery uderzeń przeznaczone do ochrony kończyn dolnych. Pierwszy z nich znajduje się w kolumnie kierowniczej, drugi zaś w desce rozdzielczej, na poziomie lewej nogi kierowcy.

Boczne poduszki powietrzne.
Boczne poduszki powietrzne są oferowane w wyposażeniu opcjonalnym we wszystkich wersjach pojazdu. Skutecznie chronią głowę i klatkę piersiową.

Elementy pochłaniające energię uderzenia bocznego.
Dla ochrony przed uderzeniami bocznymi drzwi zawierają specjalne wzmocnienie w kształcie omegi, w postaci dwóch poprzeczek usztywniających ustawionych na skos. Przestrzeń między nimi wypełniona jest komórkowym polipropylenem, który amortyzuje siłę uderzenia.

Pasy bezpieczeństwa: mocne i jednocześnie elastyczne.
Pasy przednie wyposażone są w pirotechniczne napinacze z wbudowanym ogranicznikiem siły naprężenia w postaci drążka skrętnego ze specjalnej stali, który zaczyna działać począwszy od obciążenia rzędu 600 kg na taśmie pasa. Takie rozwiązanie umożliwia bardzo mocne przytrzymanie ciała w przypadku uderzenia bez ryzyka spowodowania obrażeń.

Zabezpieczenie przeciwpożarowe.
Konstrukcja tylnej części nadwozia ochrania zbiornik paliwa w przypadku kolizji dzięki odkształcalnym podłużnicom umieszczonym pod podłogą. Niezależnie od swej lokalizacji, zbiornik jest wyposażony w zawór zwrotny, który odcina dopływ paliwa w przypadku dachowania, oraz zaworu bezwładnościowego (w wersji benzynowej), który odcina dopływ paliwa w sytuacji, gdy samochód gwałtownie wytraca prędkość i występuje zjawisko poprzecznego lub wzdłużnego przyspieszenia ujemnego.

ISOFIX: nowa jakość fotelika dziecięcego.
System ten pozwala zainstalować fotelik dziecięcy plecami do drogi, na przednim fotelu pasażera, bez konieczności używania samochodowego pasa bezpieczeństwa. Dodatkowo można wyłączyć poduszkę powietrzną pasażera. System ISOFIX znajduje się również na tylnych siedzeniach (oprócz wersji XR).

Początek strony